Egen kokk i barnehagen

Vi legger vekt på et sunt og variert kosthold i barnehagen. All mat gjennom dagen serveres i barnehagen og kokken vår, Henriette, legger daglig til rette for 3 faste, ernæringsmessig godt sammensatte måltider. Det serveres varmlunsj 2-3 dager pr uke. Vi er også opptatt av at barna skal ha felles opplevelser og tradisjoner og vi arrangerer felles julelunsj, påskelunsj, høst - og vårfest.

• Barnehagen har nytt og moderne storkjøkken med egen spisesal for ungene. På kjøkkenet lages all mat fra bunnen av. Vi baker også vårt eget grovbrød.
  • Dietter: Om barnet trenger noen form for dietter pga allergi eller intoleranse så kan kjøkkenet ordne dette.
  • Matopplevelser og tradisjoner: Vi er opptatt av at barna skal ha gode felles matopplevelser og tradisjoner. Med bakgrunn i dette serveres det egen julelunsj, påskelunsj, samt at vi arrangerer vår-og høstfest og avdelingsvise sommeravslutninger.